воскресенье, 1 ноября 2015 г.

ЗНАЧЕННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ ПЛАТФОРМИ «MOODLE» ДЛЯ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Теоретик менеджменту Пітер Друкер говорив: «Через кілька століття, коли наш час вже буде історією, вчених швидше за все, зацікавить не нові технології, не Інтернет і не електронна комерція, а різкі зміни в житті» [4]. Однак поки Інтернет є винаходом, наслідки якого ми ще не встигли осягнути повністю. З інструмента передачі інформації, він перетворився на доступний і багатоманітний засіб для самовираження. З одного боку, молода людина може годинами «блукати» в мережі Інтернет без чіткої цілі і витрачати час на неглибокий обмін повідомленнями в соцмережах, але водночас має можливість задовольнити жагу до пізнання відвідуючи тематичні сайти, віртуальні музеї, проходячи онлайн-навчання від провідних світових університетів.

Джерело: Русаков С.С.  Значення електронної платформи «MOODLE» для вищої школи/ С.С. Русаков // Філософія як культурна політика сучасності : тези доповідей ІІІ всеукраїнської наукової конференції 23–24 жовтня, 2015 р., м. Острог. – Острог : Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2015. – С. 106-108.


Розвиток техніки сприяв розвитку комунікативних технологій, які розповсюдились по всьому світу з непередбачуваною швидкістю. В першому десятилітті ХХІ століття кількість людей, яка мала доступ до всесвітньої павутини зросла з початкових 350 млн до двох мільярдів. Масове розповсюдження Інтернету сприяло соціальним, культурним і політичним змінам, які надали великій кількості людей з різних країн нові можливості.
У книзі «Новий цифровий світ. Як технології змінюють життя людей, моделі бізнесу та поняття держави» Ерік Шмідт і Джаред Коен говорять про те, що в найближчі десятиліття очікуються зміни в освіті як найбільш важливій сполучній ланці між інноваціями та можливостями. Це пов’язано з доступністю Інтернету, який видозмінює звичні методи навчання та пропонує нові можливості для отримання знань [4]. Одним з «інструментів цифрового знання», як скоріш за все назвали б його автори вищезгаданої праці, є електронна навчальна платформа «Moodle», назву якої можна дослівно перекласти як «Модульне об’єктно-орієнтоване динамічне навчальне середовище».
Більшість дослідників, які розглядають нову електронну платформу звертають увагу в основному на актуалізацію загальної ідеї конструювання – уявлення про те, що ми самі створюємо світ, в якому живемо. В рамках цієї парадигми студент перетворюється з носія інформації, яка була почута і засвоєна під час лекцій і семінарів, а активним «користувачем» (використаємо поняття інформаційної культури) знань в конкретній життєвій ситуації. Такий підхід, безумовно, є актуальним і продуктивним. Студенти повинні не просто засвоювати пропонований новий матеріал, але й вступати з ним в активний діалог, самостійно шукати відповіді і не зупинятися на знайденому як на остаточній істині.
Інноваційність розвитку освіти під час використання електронної платформи полягає у запровадженні нової організації роботи студента, проте слід відзначити на ще одну позицію, яка залишається поза увагою.
В нещодавньому інтерв’ю відомий експерт з теорії нових медіа Лев Манович також зауважив, що Інтернет дає людині нові можливості для розвитку: «…нові інтернет-сервіси швидше відображають сучасний стан справ у суспільстві, а не трансформують його культуру» [1].. Якщо уважно поглянути, то електронні платформи пропонують добре знайомі речі – лекції в записі, презентації, тести, документи. Американський викладач і дослідник впливу Інтернету на суспільство Клея Шеркі відзначає, що час традиційної освіти завершується через Інтернет, який змінив уявлення людей про те, що можливо. Але водночас він продовжує: «Онлайн освіта не замінить традиційну, вона пропонує новий напрям розвитку» [2]. «Якщо лекція була поганою формою навчання в індустріальну добу, чому це раптом вона стала такою ефективною, після того як її оцифрували і завантажили у веб-браузер?» – запитує професор у галузі сучасних технологій Ян Богост [2].
Тому, на нашу думку, особливої актуальності електронна платформа «Moodle» набуває, коли застосовується саме як інтерактивне навчальне середовище, яке інтегрує в єдиний навчальний простір неформальне і формальне навчання. Діяльність студента на згадуваній платформі сприяє розмежуванню часу для навчання і розваг. Незважаючи на те, що соціальні медіа («ВКонтакте», «Фейсбук») включають в себе численні тематичні групи, які сприяють саморозвитку, але все таки молодою людиною проведення часу на таких сайтах більше сприймається як дозвілля. Перегляд груп, які спрямовані на саморозвиток може допомагати у навчанні, але недоліком стає пасивність щодо застосування цього матеріалу. Значення електронного динамічного середовища полягає у систематичній роботі в рамках якоїсь дисципліни, яка дає студентові можливість самостійно розвиватися і добиватися вирішення того чи іншого завдання.

Список літератури:
1.     Тодоров В. Соцсети с неизвестным результатом [Електронний ресурс] / В. Тодоров. – Режим доступу до ресурсу: http://www.gazeta.ru/tech/2015/07/03/6865753/manovic_interview.shtml
3.     Шмидт Э. Новый цифровой мир. Как технологии меняют жизнь людей, модели бизнеса и понятие государств. / Эрик Шмидт, Джаред Коэн ; пер. с англ. Сергея Филина. – М. : Манн, Иванов и Фербер, 2013. – 368 с.

4.     Drucker Peter.Managing Knowledge Means Managing Oneself  [Електронний ресурс] // Leader to Leader, No. 16 Spring 2000. Режим доступу до ресурсу:  http://www.hesselbeininstitute.org/knowledgecenter/ journal.aspx?ArticleID=26 

Комментариев нет:

Отправить комментарий