Теоретик
менеджменту Пітер Друкер говорив: «Через кілька століття, коли наш час вже буде
історією, вчених швидше за все, зацікавить не нові технології, не Інтернет і не
електронна комерція, а різкі зміни в житті» [4]. Однак поки Інтернет є винаходом, наслідки
якого ми ще не встигли осягнути повністю. З інструмента передачі інформації,
він перетворився на доступний і багатоманітний засіб для самовираження. З
одного боку, молода людина може годинами «блукати» в мережі Інтернет без чіткої
цілі і витрачати час на неглибокий обмін повідомленнями в соцмережах, але
водночас має можливість задовольнити жагу до пізнання відвідуючи тематичні
сайти, віртуальні музеї, проходячи онлайн-навчання від провідних світових
університетів.
Джерело: Русаков С.С. Значення електронної платформи «MOODLE» для вищої школи/ С.С. Русаков // Філософія як культурна політика сучасності : тези доповідей ІІІ всеукраїнської наукової конференції 23–24 жовтня, 2015 р., м. Острог. – Острог : Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2015. – С. 106-108.
Розвиток
техніки сприяв розвитку комунікативних технологій, які розповсюдились по всьому
світу з непередбачуваною швидкістю. В першому десятилітті ХХІ століття кількість
людей, яка мала доступ до всесвітньої павутини зросла з початкових 350 млн до
двох мільярдів. Масове розповсюдження Інтернету сприяло соціальним, культурним
і політичним змінам, які надали великій кількості людей з різних країн нові
можливості.
У книзі «Новий цифровий світ. Як технології
змінюють життя людей, моделі бізнесу та поняття держави» Ерік Шмідт і Джаред
Коен говорять про те, що в найближчі десятиліття очікуються зміни в освіті як
найбільш важливій сполучній ланці між інноваціями та можливостями. Це пов’язано
з доступністю Інтернету, який видозмінює звичні методи навчання та пропонує
нові можливості для отримання знань [4]. Одним з «інструментів цифрового знання», як скоріш за
все назвали б його автори вищезгаданої праці, є електронна навчальна платформа «Moodle», назву якої можна дослівно
перекласти як «Модульне об’єктно-орієнтоване динамічне навчальне середовище».
Більшість
дослідників, які розглядають нову електронну платформу звертають увагу в
основному на актуалізацію загальної ідеї конструювання – уявлення про те, що ми
самі створюємо світ, в якому живемо. В рамках цієї парадигми студент
перетворюється з носія інформації, яка була почута і засвоєна під час лекцій і
семінарів, а активним «користувачем» (використаємо поняття інформаційної
культури) знань в конкретній життєвій ситуації. Такий підхід, безумовно, є
актуальним і продуктивним. Студенти повинні не просто засвоювати пропонований
новий матеріал, але й вступати з ним в активний діалог, самостійно шукати відповіді
і не зупинятися на знайденому як на остаточній істині.
Інноваційність розвитку освіти під час використання
електронної платформи полягає у запровадженні нової організації роботи
студента, проте слід відзначити на ще одну позицію, яка залишається поза
увагою.
В нещодавньому інтерв’ю відомий експерт з теорії
нових медіа Лев Манович також зауважив, що Інтернет дає людині нові можливості
для розвитку: «…нові інтернет-сервіси швидше відображають сучасний стан справ у
суспільстві, а не трансформують його культуру» [1].. Якщо уважно поглянути, то електронні платформи
пропонують добре знайомі речі – лекції в записі, презентації, тести, документи.
Американський викладач і дослідник впливу Інтернету на суспільство Клея Шеркі
відзначає, що час традиційної освіти завершується через Інтернет, який змінив уявлення людей про те, що можливо. Але водночас
він продовжує: «Онлайн освіта не замінить традиційну, вона пропонує
новий напрям розвитку» [2]. «Якщо лекція була поганою формою навчання
в індустріальну добу, чому це раптом вона стала такою ефективною, після того як
її оцифрували і завантажили у веб-браузер?» – запитує професор у галузі
сучасних технологій Ян Богост [2].
Тому, на нашу
думку, особливої актуальності електронна платформа «Moodle»
набуває, коли застосовується саме як інтерактивне навчальне середовище, яке
інтегрує в єдиний навчальний простір неформальне і формальне навчання. Діяльність
студента на згадуваній платформі сприяє розмежуванню часу для навчання і
розваг. Незважаючи на те, що соціальні медіа («ВКонтакте», «Фейсбук») включають
в себе численні тематичні групи, які сприяють саморозвитку, але все таки
молодою людиною проведення часу на таких сайтах більше сприймається як
дозвілля. Перегляд груп, які спрямовані на саморозвиток може допомагати у
навчанні, але недоліком стає пасивність щодо застосування цього матеріалу.
Значення електронного динамічного середовища полягає у систематичній роботі в
рамках якоїсь дисципліни, яка дає студентові можливість самостійно розвиватися
і добиватися вирішення того чи іншого завдання.
Список літератури:
1.
Тодоров В. Соцсети с
неизвестным результатом [Електронний ресурс] /
В. Тодоров. – Режим
доступу до ресурсу: http://www.gazeta.ru/tech/2015/07/03/6865753/manovic_interview.shtml
3. Шмидт Э. Новый цифровой мир. Как технологии меняют
жизнь людей, модели бизнеса и понятие государств. / Эрик Шмидт, Джаред Коэн ;
пер. с англ. Сергея Филина. – М. : Манн, Иванов и Фербер, 2013. – 368 с.
4. Drucker Peter.Managing
Knowledge Means Managing Oneself [Електронний ресурс] // Leader to Leader,
No. 16 Spring 2000. Режим доступу до ресурсу: http://www.hesselbeininstitute.org/knowledgecenter/ journal.aspx?ArticleID=26
Комментариев нет:
Отправить комментарий